Strategia ja tavoitteet

image description

Tavoitteenamme on olla johtava toimija sauna- ja spa-tuotteiden markkinoilla. Tavoitteemme saavuttamisessa keskeiset strategiset painopisteet ovat seuraavat:

Keskiostoksen arvon kasvattaminen

Tavoitteenamme on myydä nykyistä enemmän ominaisuuksiltaan edistyksellisempiä kiukaita ja laajempia saunakokonaisuuksia sekä kasvattaa muidenkin korkeamman hintaluokan tuotteidemme myyntiä.

Pyrimme kasvattamaan keskiostosten arvoa lisämyynnillä, kuten tarjoamalla kiukaan lisäksi muun muassa ohjauskeskuksen, suojakaiteen, saunatarvikkeet, varaosat, tarvikkeet ja kiuaskivet. Jatkamme asiakaskokemusta parantavien innovaatioiden kehittämistä. Pyrimme myös valikoidusti laajentamaan erityisesti yritysasiakkaille tarjottavia avaimet käteen -toimituksia, joista esimerkkejä ovat suomalaisiin hotelleihin rakennetut sauna- ja kylpyläosastot.

Harvia pyrkii lisäksi laajentamaan korkeamman hintaluokan tuotteidensa valikoimaa ja on lanseeraamassa vuoden 2018 ensimmäisellä vuosipuoliskolla uuden SENTIO by Harvia -tuotemerkin ylimpään hintaluokkaan

Maantieteellinen laajentuminen

Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuutta kaikilla markkinoillamme Suomessa, Skandinaviassa, Saksassa, muissa EU-maissa, Venäjällä ja Pohjois-Amerikassa kehittämällä jälleenmyyntiverkostoa ja sen myötä parantamaan markkinoille räätälöidyn valikoiman saatavuutta ja näkyvyyttä.

Maantieteellinen alue Harvian strategiset tavoitteet
Keski-Eurooppa
  • hyödyntää Sentiotec-yritysostoa optimoimalla Harvian ja Sentiotecin jakelu-strategiat ja hyödyntämällä ristiinmyyntiä
Skandinavia
  • jälleenmyyjien lisääminen etenkin ammattikanavassa
  • tuomme markkinoille paremmin paikallisiin kuluttajamieltymyksiin sopivia tuotteita olemassa olevasta tuotevalikoimasta
Venäjä
  • laajentuminen alueellisiin keskuksiin suurimpien kaupunkien ulkopuolelle
  • jälleenmyyjien toiminnan tukeminen suurissa kaupungeissa Moskovan ja Pietarin alueiden ulkopuolella hyödyntämällä näyttelyitä ja tuote-esittelyjä sekä järjestämällä jakelijaseminaareja myös suurten kaupunkien ulkopuolella
Pohjois-Amerikka
  • pyrimme kasvattamaan maantieteellistä läsnäoloamme
  • pyrimme tuomaan Pohjois-Amerikan markkinoille soveltuvia tuotteita laajemmin ja paremmin nykyisestä tuotevalikoimasta
  • pyrimme kasvattamaan arvokkaampien saunojen ja saunakomponenttien myyntiä vahvistamalla läsnäoloa relevanteissa jakelukanavissa

Tuotannon tehostaminen

Yhtiön johdon näkemyksen mukaan Harvian Muuramen tuotantolaitos on erittäin tehokas ja joustava. Pyrimme jatkuvasti parantamaan toiminnallista tehokkuuttame muun muassa optimoimalla tuotannon maantieteellistä rakennetta, tehostamalla ostoa ja logistiikkaa, optimoimalla tuotetarjoomaamme, suunnittelemalla tuotteet yksinkertaisiksi valmistaa, nostamalla kapsiteetin käyttöastetta ja lisäämällä automatisointia tuotantolaitoksissamme.

Pyrimme jatkamaan tuotetarjontamme optimointia toimenpiteillä, joilla vähennetään päällekkäisyyksiä ja hitaan tuotekierron tuotteiden määrää. Tällä pyritään myös varastotasojen pienentämiseen.